Retourneren en annuleren

Overzicht

Ons restitutie- en retourbeleid duurt in principe 30 dagen. Als er 30 dagen zijn verstreken sinds uw aankoop, kunnen we u geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor retournering, moet uw artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin u het hebt ontvangen.  Voor concerttickets geldt dat we in principe alleen retouren kunnen accepteren als het concert nog niet heeft plaatsgevonden. Maar u mag natuurlijk altijd contact opnemen en dan zullen we voor uw situatie een passende oplossingen zoeken.

Extra niet-retourneerbare artikelen:

Verschillende soorten goederen zijn vrijgesteld van terugzending.

  • Concert tickets na afloop van het concert
  • Cadeaubonnen
  • Downloadbare softwareproducten

Er zijn bepaalde situaties waarin slechts gedeeltelijke restituties worden verleend:

  • Boek met duidelijke gebruikssporen
  • CD, DVD, VHS-band, software, videogame, cassettebandje of vinylplaat die is geopend.
  • Elk item dat niet in de originele staat is, is beschadigd of ontbrekende onderdelen om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout.
  • Elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd

Terugbetalingen

Zodra uw retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te laten weten dat we uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen u ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling.

Als u wordt goedgekeurd, wordt uw terugbetaling verwerkt en wordt er binnen een bepaald aantal dagen automatisch een tegoed op uw creditcard of oorspronkelijke betaalmethode toegepast.

Late of ontbrekende terugbetalingen

Als u nog geen terugbetaling hebt ontvangen, controleer dan eerst uw bankrekening opnieuw.

Neem dan contact op met uw bank, het kan even duren voordat uw terugbetaling officieel wordt bijgeschreven.

Neem vervolgens contact op met uw bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt.

Als u dit allemaal hebt gedaan en de terugbetaling nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via info@hetklassiekcollectief.nl.

Verkoop artikelen

Alleen regulier geprijsde artikelen kunnen worden gerestitueerd. Sale artikelen kunnen niet worden geretourneerd.

Ruilen

We vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Als u het wilt ruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op info@hetklassiekcollectief.nl.

Verzending

Om uw product te retourneren, neemt u eerst contact op met: info@hetklassiekcollectief.nl.

U bent verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. Verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending in mindering gebracht op uw terugbetaling.

Afhankelijk van waar u woont, kan de tijd die het duurt voordat uw omgeruilde product bij u is, variëren.

Als u duurdere artikelen retourneert, kunt u overwegen een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. We kunnen niet garanderen dat we uw geretourneerde artikel zullen ontvangen.

Hulp nodig?

Neem contact met ons op via info@hetklassiekcollectief.nl voor vragen over terugbetalingen en retouren.